R S4 klasse.

R S4 klasse.

I denne artikkelen l rer du alt om S4-klasser i R; hvordan du definerer dem, lager dem, far tilgang til slots, og bruker dem effektivt i programmet ditt.

I motsetning til S3-klasser og objekter som mangler formell definisjon, ser vi pa S4-klassen som er strengere i den forstand at den har en formell definisjon og en enhetlig mate a skape objekter pa.

Dette legger til sikkerhet for var kode og forhindrer oss i a utilsiktet lage naive feil.

Hvordan definere S4 klasse?

S4-klassen er definert ved hjelp av setClass () -funksjonen.

I R-terminologi kalles medlemsvariabler slots. Nar vi definerer en klasse, ma vi sette navn og spor (sammen med klassen av sporet) det skal ha.

Eksempel 1: Definisjon av S4 klasse.

I eksempelet ovenfor definerte vi en ny klasse som heter student sammen med tre spor, den skal ha navn, alder og GPA.

Det er andre valgfrie argumenter for setClass () som du kan utforske i hjelpeseksjonen med? SetClass.

Hvordan lage S4 objekter?

S4-objekter blir opprettet ved hjelp av den nye () -funksjonen.

Eksempel 2: Opprettelse av S4-objekt.

Vi kan sjekke om et objekt er et S4-objekt gjennom funksjonen isS4 ().

Funksjonen setClass () returnerer en generatorfunksjon.

Denne generatorfunksjonen (som vanligvis har samme navn som klassen) kan brukes til a lage nye objekter. Det fungerer som en konstruktor.

Na kan vi bruke denne konstruktorfunksjonen til a lage nye objekter.

Merk ovenfor at konstruktoren var bruker den nye () -funksjonen til a lage objekter. Det er bare en vikle rundt.

Eksempel 3: Opprettelse av S4-objekter ved hjelp av generatorfunksjon.

Hvordan fa tilgang til og endre spor?

Akkurat som komponenter i en liste blir apnet med $, blir tilgang til et objekt apnet ved hjelp av @.

Tilgang til spor.

Endre spor direkte.

Et spor kan modifiseres ved omplassering.

Endre slots med slot () -funksjon.

Pa samme mate kan sporene v re tilgang eller modifisert ved hjelp av sporet () -funksjonen.

Metoder og generiske funksjoner.

Som for S3-klassen, tilhorer metoder for S4-klassen ogsa generiske funksjoner i stedet for selve klassen. Arbeide med S4-generikk er ganske mye lik S3-generikk.

Du kan liste alle S4 generiske funksjoner og metoder som er tilgjengelige, ved hjelp av funksjonshowMethods ().

Eksempel 4: Oppfor alle generiske funksjoner.

Skriver navnet pa objektet i interaktiv modus skriver den ut. Dette gjores ved hjelp av S4 generiske funksjonsprogrammet ().

Du kan se denne funksjonen i listen ovenfor. Denne funksjonen er S4-analogien til S3-utskrift () -funksjonen.

Eksempel 5: Sjekk om en funksjon er en generisk funksjon.

Vi kan liste alle metodene for show generisk funksjon ved a bruke showMethods (show).

Eksempel 6: Oppgi alle metoder for en generisk funksjon.

Hvordan skrive din egen metode?

Vi kan skrive var egen metode ved hjelp av setMethod () hjelperfunksjonen.

For eksempel kan vi implementere var klassemetode for showet () generisk som folger.

Na, hvis vi skriver ut navnet pa objektet i interaktiv modus som for, blir koden ovenfor utfort.

Pa denne maten kan vi skrive egne S4-klassemetoder for generiske funksjoner.


Hi! Want to play in the most lucky casino? We found it for you. Play here now!