Yakuza 4.

Yakuza 4.

Bekreftet 24. juli 2009 og utgitt 18. mars 2010, bare en uke etter den vestlige utgivelsen av forgjengeren Yakuza 3, er Yakuza 4 den siste oppforingen i Nagoshi Toshihiros popul re popul re (i Japan i det minste) serie som folger livene og utnytter en «familie» av Yakuza-mobster i en semi-fiktiv versjon av Kabukicho, Tokyo red-light-distrikt i Shinjuku (kalt «Kamurocho» i spillene). I likhet med tidligere spill i serien, er spillingen en blanding av open-world leting med mange avledende mini-spill og sideoppdrag, RPG-stil dialog og tilfeldige kamper, og 3D-brawler-stilkamp med RPG-stativeringselementer som en real-time action RPG.

Den har ogsa et system med flere hovedpersoner, pa samme mate som den senere 2013-tittelen Grand Theft Auto V. Sammenlignet med Grand Theft Autos overdrevne Hollywood-film-pastiche, setter Yakuza 4 i stedet seg for realisme og ekthet, basert pa aktiviteter og operasjoner av ekte Yakuza gjenger.

Eventyr.

Yakuza 4 forblir tro mot sine rotter og gir en lignende opplevelse som det som ble sett i tidligere titler. Som noen av de 4 tegnene kan du fritt utforske verden nar som helst i spillet. Det er mye a gjore i Kamurocho, for eksempel:

Spise pa over 10 steder. 23 minispill a leke og mestre, inkludert biljard, karaoke og bowling. En kasino og en gamblinghall. Ga pa datoer med vertinne. Motta kamptrening fra noen av 5 mestere.

Kampene i Yakuza 4 ligner pa en JRPG, mens du moter tilfeldige moter med fiender og far loot og EXP nar du beseirer dem. Under kampen kan spillerne bevege seg fritt og angripe. Angrep reiser en meter som heter «HEAT bar» som vil tillate odeleggende etterbehandlingsslag a bli utfort nar den er fylt. Spilleren kan ogsa ta tak i et objekt som har et ikon over det og bruke det som et vapen. Gjennom spillet vil hver av de 4 tegnene fa nye bevegelser og evner til bruk i kamp. Ser det som 4 tegn a velge mellom, er det 4 forskjellige slagsmal, hver av dem unike og brutale.

Akiyama bruker sine hurtige spark og fancy fotarbeid for a sette fiender raskt ned. Saejimas enorme styrke vil odelegge selv den storste av fiendene. Tanimura kan kombinere sammen og parry fiendens angrep, noe som gjor ham nesten umulig a sla. Kiryus utvalg av angrep sikrer at han kan handtere enhver kamp.

En funksjon mangler fra forrige Yakuza 3, vertinne er tilbake gjennom ettersporsel fra fansen. Spillere kan fa tilgang til noen av 3 vertinne klubber nar som helst i spillet (unntatt Saejima). Ved inngangen skifter spillet til en «dating-sim» -stil, hvor spilleren ma imotekomme vertinne sin smak, bestille mat og drikke som hun foretrekker, og besvare hennes sporsmal noye. Spilleren kan ogsa ga og kjope gaver til vertinnen for a oke deres forholdsniva. En gang pa et bestemt niva vil vertinnen be deg om a folge dem pa en dato.

Det er totalt 23 minispill i Yakuza 4, hvorav noen ikke er umiddelbart merkbare pa kartet. Dette er en komplett liste, sa vel som deres plasseringer.

** Som en side notat er det opprinnelige Boxcelios Arcade-spillet last fra starten, for a lase opp det bare a bli venn med Club SEGA-ansatt, kan du bare gjore dette med Akiyama og gjores ved a bruke nok penger i noen Club SEGA, bare spill Boxcelios 2 et par ganger (ca 2-3 * full * spill, ikke start deretter avslutt), vil han da lase opp de opprinnelige Boxcelios i bade Club SEGAs og for hvert tegn.

Nyeste funksjoner.

For a fortsette utviklingen av et utviklende rammeverk, inneholder Yakuza 4 ogsa noen fa nye tillegg til det system og apne miljoer. «Memo’s» er na spredt over Kamurocho, identifisert av fotgjengere med bla piler over hodet. Disse tjener som introduksjoner og paminnelser til i spillfunksjoner og oppl ringsprogrammer for visse aspekter som ikke er fullt diskutert gjennom spillprogresjonen.

Det neste tillegget er debut av Rooftop leting, for i serien ble de brukt som kampsteder, men na kan spilleren faktisk krysse ved hjelp av dem ved a fa tilgang til bestemte steder. De inneholder ogsa skjulte Memo og teknikk Revelations samt Saigos Combat Training.

Historie og tegn.

Historien om Yakuza 4 starter den 1. mars 2010, nar et krigsfelt i Kamurocho forer til doden av Hiroaki Arai, sjefen til Kanemura-familien, en tilknyttet Kamurochos dominerende Tojo-klan. Denne tilsynelatende isolerte hendelsen unravels inn i en stor konspirasjon satt i gang av krefter som onsker a kontrollere skjebnen til hele Tokyo underverdenen.

I motsetning til tidligere spill i serien, som eksklusivt fulgte handlinger fra ex-Yakuza tunge Kazuma Kiryu, splittrer Yakuza 4 sin historie mellom fire forskjellige spillbare tegn, mellom hvem kontrollen byttes gjennom bestemte deler og kapitler i spillet. De er alle involvert i samme hendelse pa forskjellige mater. I tillegg til Kazuma er de tre andre spillbare tegnene som folger:

Shun Akiyama.

Tidligere en hjemlos bum, samlet Akiyama en stor sum penger fra eksplosjonen ved Millenium Tower i slutten av det forste Yakuza-spillet, og investerte det, til slutt a bli en pengeutlaner. Pa denne maten har han palopt en stor mengde rikdom, men hans valg av klientel har tilsynelatende fatt ham i trobbel – i begynnelsen av historien blir han arrestert for mistenkt involvering i 1. mars skyting.

Taiga Saejima.

Spilt av Rikiya Koyama.

En fettete dirtbag og toff Yakuza hitman som ble fengslet i 1985 for en drapskamp hvor han gikk inn i en ramen bar og drept atten menn fra en rivaliserende gjeng. Denne hendelsen ser ut til a v re en viktig faktor i konspirasjonen rundt hvilken historien om spillet dreier seg – mens i slammer moter Taiga et Tojo-medlem som informerer ham om den nylige skytingen, og ber ham om a bryte ut og starte en egen undersokelse .

Masayoshi Tanimura.

Spilt av Hiroki Narimiya.

En heller samvittighetslos Tokyo-politimann, Masayoshi, er kjent for a v re involvert i den ulovlige gambling-scenen (han tar bestikkelser fra ulovlige gamblinghuller i bytte for ikke a sla dem inn). Han ble desenchanted med livet i kraft etter at en sak binder sin far til en lokal Yakuza-sjef.

Kazuma Kiryu.

Kazuma er den tidligere fjerde formannen for Tojo-klanen. Tenkt a ha forlatt Kamurocho for godt, han driver na et barnehjem i Okinawa. Men en ny serie av hendelser far ham til a bli fanget i konflikten, og han finner seg igjen i Tokyos underjordiske gang igjen.

Nedlastbart innhold.

Fra og med 7. februar 2011 har Sega kunngjort at Yakuza 4 vil bli pakket med en gratis DLC-kode med hver ny kopi. Inne i det eksklusive innholdet er:

Ekstra antrekk for tegn: Kazuma, Haruka, Akiyama, Taiga og Tanimura. Den underjordiske Fighting Arena Survival Mode En helt ny underjordisk racing arena.

Innholdet ble opprinnelig buntet i PAL-utgivelsene av spillet som en del av deres Kuro- og Shiro-pakker.


Hi! Want to play in the most lucky casino? We found it for you. Play here now!